Levertijd en bezorgen
Betalen
Hoe te bestellen
Ruilen & Retourneren
Garantie & Defecten
Suggesties & Klachten
Algemene Voorwaarden


Levertijd en bezorgen

Levertijd

Na ontvangst van uw betaling wordt uw pakket direct verzonden, indien u voor 22:00 uur de bestelling heeft afgerond wordt uw pakket deze dezelfde dag aangeboden bij DHL!
De vervoerder brengt het pakket één of enkele dagen later bij u langs.
Indien u kiest voor een zending onder rembours, dan wordt uw pakket binnen 48 uur verzonden, het aankoopbedrag geeft u aan de postbezorger.
Bij de keuze voor een bankoverschrijving duurt het veelal een aantal dagen voordat de betaling bevestigd is, bij de keuze voor iDEAL en PayPal wordt de betaling direct bevestigd.

Alle producten op deze website zijn op voorraad en kunnen dus direct gereed gemaakt worden voor verzending.
Het kan echter voorkomen dat indien u meerdere stuks van hetzelfde product besteld, dat er dan onvoldoende stuks op voorraad zijn.
In dit geval nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om samen naar een passende oplossing te zoeken.

DHL verzending

BWONEN werkt voor het verzenden van pakketten meestal samen met DHL.
Afhankelijk van de afmeting en het gewicht van de door u gekozen artikelen, wordt er gekozen voor een brievenbuspakje of een pakket.
In bepaalde situaties wordt er voor een andere vervoerder gekozen, zoals PostNL of DPD.

Bij een pakket kunt u met Track & Trace online volgen waar uw pakket is.

Was u niet thuis toen de bezorger bij u aan de deur stond? Dan vindt u een kaart in de brievenbus met daarop een bezorgcode. Met behulp van deze bezorgcode, uw postcode en het soort pakket kunt u hier een nieuwe bezorgmogelijkheid kiezen.

Uw pakket op een DHL Service Point afhalen
Het pakket afhalen op een moment dat het u uitkomt? Kies dan voor aflevering bij een DHL Service Point . DHL biedt u de keuze uit vijf DHL Service Points in de buurt van het afleveradres. Wanneer het pakket is aangekomen ontvangt u een e-mail dat het pakket afgehaald kan worden.
Het pakket bij de buren laten bezorgen
Wanneer u weet dat u niet thuis bent wanneer de bezorger het pakket komt aanbieden, maar één van de buren wel thuis is, kunt u voor deze optie kiezen. De bezorger levert het pakket dan af bij uw buren.
Uw pakket op een ander moment laten leveren
U kiest voor deze optie wanneer u het pakket op een andere dag of tijd, anders dan aangegeven op de kaart van de bezorger, wilt laten bezorgen. Dit kan dan op werkdagen natuurlijk ook in de avond of op zaterdag overdag.

Verzendkosten

Er worden door BWONEN vaste lage kosten in rekening gebracht voor verzenden van uw favoriete artikelen!
Uw bijdrage aan de verpakkings- en verzendkosten is slecht 5,75 euro.
Voor Pakket Betaalservice en zendingen naar het buitenland worden hogere kosten in rekening gebracht.


Betalen

Betalen bij afhalen

In de winkel in Woudsend kunt u op vele manieren betalen, uiteraard kunt u contant afrekenen in euro's.
Daarnaast is er een pinautomaat in de winkel aanwezig, u kunt gebruik maken van uw pinpas en alle gangbare creditcards.

Veilig betalen

BWONEN werkt samen met de iDEAL en met de online betaalservice PayPal.
Beide organisaties staan er garant voor dat uw online betalingen veilig verlopen.
Zowel bij iDEAL als PayPal zal de betaling verlopen via een https-verbinding, zodat u er zeker van kunt zijn dat de gegevensoverdracht beveiligd is.

Bij PayPal verstrekt u eenmalig uw bankgegevens en vanaf dat moment kunt u bij bijna alle webwinkels bestellingen plaatsen en afrekenen.
Uw bankgegevens worden door PayPal niet aan BWONEN of andere webwinkels doorgegeven, zodat uw privacy gegarandeerd blijft.

Bij BWONEN heeft u de zekerheid van een echte winkel, waarbij u ook uw bestelling kunt afhalen zodat u ook contant of met uw pinpas of creditcard kunt afrekenen.
Een andere mogelijkheid is om te kiezen voor Pakket Betaalservice, hierbij betaald u op het moment van afleveren aan de bezorger van PostNL.

iDEAL

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen.
iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop, u hoeft zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
Maakt u gebruik van internetbankieren, dan kunt u bij de meeste banken direct met iDEAL betalen.
U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank, betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Overboeking

Mocht uw bank nog geen iDEAL ondersteunen of indien u geen gebruikt maakt van internetbankieren, dan kunt u er ook voor kiezen om te betalen met een bankoverschrijving.
U kunt het totaalbedrag overmaken op onze bankrekening onder vermelding van het ordernummer, u ontvangt de benodigde gegevens tijdens het plaatsen van uw bestelling.
Zodra het bedrag is bijgeschreven, ontvangen wij daarvan een bericht.
Aansluitend zal u bestelling worden verzonden, de levertermijn is in dit geval dus langer dan de standaard verzending binnen 48 uur.

Creditcards

Online betalen bij BWONEN kan ook met creditcards.
Deze betaalmethode verloopt via PayPal, maar het is niet noodzakelijk om u voor een account aan te melden bij PayPal!
Na het bevestigen van uw bestelling komt u op de website van PayPal uit, hier heeft u de keuze om u aan te melden met uw PayPal-account of om rechtstreeks met uw creditcard te betalen.

PayPal

In de webwinkel heeft u ook keuze uit vele betaalmogelijkheden, waaronder PayPal.
PayPal is een betaalservice waarmee u bijvoorbeeld artikelen in online winkels kunt betalen.
PayPal heeft wereldwijd meer dan 100 miljoen rekeninghouders.

Hoe werkt PayPal?
• Bij uw aanmelding kunt u de gegevens van uw bankrekening of creditcard bij PayPal registreren.
• Uw bankrekening of creditcard wordt aan uw PayPal-rekening gekoppeld. U hoeft deze gegevens daarna nooit meer in te voeren bij het verrichten van een betaling.
• Om een betaling naar een PayPal-gebruiker te sturen, hoeft u slechts het PayPal e-mailadres van de ontvanger te weten.
• Nadat u een betaling goedkeurt, schrijft PayPal het bedrag automatisch af van uw rekeningsaldo of uw creditcard.

Waarom zou ik PayPal gebruiken?
• Veilig. Met PayPal winkelt u vertrouwd, uw persoonlijke gegevens worden nooit aan de verkoper doorgegeven.
• Snel. Het geld wordt direct bijgeschreven op de PayPal-rekening van de ontvanger. Uw object kan direct worden verzonden.
• Gemakkelijk. Betalen is makkelijk. U hoeft er niet eens bank- of creditcardgegevens voor in te voeren. En het doen van een betaling via PayPal kost niets!

Pakket Betaalservice

Wilt u geen gebruik maken van vooruitbetaling?
Een verzendoptie waarvoor u kunt kiezen is verzenden onder rembours.
Hierbij betaald u uw bestelling aan de bezorger van PostNL bij het afleveren.
Dit geeft u de zekerheid dat u niet betaald voor iets dat u niet krijgt.
Voor deze manier van verzenden geldt een toeslag.


Hoe te bestellen

Bestellen in de webwinkel

In de webwinkel kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week uw bestelling plaatsen.
Op de startpagina kunt u op een product klikken voor meer informatie.
U komt nu terecht op de productpagina, klik op de kleine foto om deze uit te vergroten en klik op "In winkelwagen" om het product te kopen.
U krijgt de keuze om verder te winkelen of om af te rekenen.
Het is ook mogelijk om op een later moment naar uw winkelwagen te gaan door rechts in het scherm te klikken op "Ga naar winkelwagen".
In het overzicht heeft u de mogelijkheid om het aantal stuks te veranderen of om een artikel te verwijderen.
Klik op "Afrekenen", zodat u uw naam en adresgegevens kunt invullen, een account aanmaken is niet nodig bij BWONEN.
Klik op "Volgende" en selecteer een betaalwijze, zoals iDEAL.
Klik op "Volgende", voeg eventueel een bericht toe aan uw bestelling, ga akkoord met de Algemene Voorwaarden en klik op "Bevestig uw bestelling".
Afhankelijk van de geselecteerde betaalwijze komt u nu in een vervolgscherm uit waar u de betaling kunt afhandelen.

Hulp bij bestellen

Indien u vaker aankopen op het internet doet, zal het bestellen op een natuurlijke wijze verlopen.
Mocht u problemen ondervinden, schroom dan niet om contact op te nemen met de klantenservice.
Zij kunnen u telefonisch door het bestelproces heen helpen.
Mocht dat alsnog niet het gewenste resultaat opleveren, dan kunt u ook telefonisch of per e-mail bestellen.

E-mail update

Na het afronden van de bestelling wordt u automatisch per e-mail op de hoogte gebracht van de status van uw bestelling en betaling.

Annuleren of wijzigen

Indien u achteraf graag uw bestelling wilt annuleren of wijzigen, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice.

Uw bestelling online volgen

Het is mogelijk om uw pakket online te volgen op het moment dat wij het afgeleverd hebben bij DHL.
De speciale website hiervoor is: https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/ontvangen/track-trace
U ontvangt van ons uw barcode welke u samen met uw postcode nodig heeft om de gegevens online op te vragen.


Ruilen & Retourneren

14 dagen retourgarantie

Bij de aankoop van producten heeft de u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen.
Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens uzelf.
U kunt alleen gebruik maken van het herroepingsrecht indien de betreffende goederen compleet, onbeschadigd, ongebruikt zijn en in de originele verpakking geretourneerd worden.
U kunt tegen vergoeding van de rechtstreekse kosten van terugzending, van dit herroepingsrecht gebruik maken.
Indien u een bedrag vooruitbetaald heeft, zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen dertig dagen terugbetaling plaatsvinden.

Hoe retourneert u

Neem voordat u de goederen retour stuurt eerst contact op met de klantenservice.
U hoeft geen opgave van reden te doen.
Mocht het om garantie, defecten of transportschade gaan, dan geldt een andere regeling.
Zorg voor het juist verpakken en frankeren van uw pakket.
Doe een notitie in de verpakking met daarop duidelijk uw klantgegevens en het ordernummer.

Gebruik het volgende adres:
BWONEN, afdeling retouren
Midstrjitte 34
8551 PJ Woudsend


Garantie & Defecten

Transportschade

Mocht er tijdens het transport vanuit ons magazijn naar het door u opgegeven afleveradres schade zijn ontstaan, dan ontvangt u op onze kosten een nieuw exemplaar.
Indien het product niet meer leverbaar is, krijgt u een minimaal gelijkwaardig product of uw aankoopbedrag terug.
Transportschade moet binnen twee (2) werkdagen na afleveren gemeld worden bij de klantenservice, dit kan zowel telefonisch als per e-mail.

Voor het afhandelen van de schade is het noodzakelijk dat u een (digitale) foto aan de klantenservice stuurt waaruit duidelijk blijkt wat de schade is.
Alleen in dit geval kan de klantenservice de schade beoordelen en afhandelen.

Garantie

BWONEN staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften.
Standaard heeft u één (1) jaar garantie op al uw aankopen.
Mocht er binnen deze periode een defect ontstaan, dan ontvangt u op onze kosten een nieuw exemplaar.
Indien het product niet meer leverbaar is, krijgt u een minimaal gelijkwaardig product of uw aankoopbedrag terug.
Defecten moeten zo snel mogelijk gemeld worden bij de klantenservice, dit kan zowel telefonisch als per e-mail.

Voor het afhandelen van garantie en defecten is het noodzakelijk dat u een (digitale) foto aan de klantenservice stuurt waaruit duidelijk blijkt wat het probleem is.
Alleen in dit geval kan de klantenservice het probleem beoordelen en afhandelen.

Garantie is uitgesloten bij:
- onjuist en/of onzorgvuldig gebruik en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is
- bedrijfsmatig gebruik
- defecten aan licht breekbare onderdelen zoals glas
- normale slijtage door gebruik en/of invloed van het weer

Kosteloos retourneren

De producten welke u in de webwinkel besteld heeft, kunt u in geval van garantie, defecten of transportschade op kosten van BWONEN retourneren.
Dit in tegenstelling tot het retourneren binnen 14 dagen na aankoop indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht.

De klantenservice bepaalt of u het defecte of beschadigde product mag behouden of dat u het moet retourneren.

Wij willen u verzoeken om de retourzending aan te bieden bij een DHL Parcelshop en het pakket in de originele verpakking te versturen naar de afdeling retouren.
Na ontvangst krijgt u de verzendkosten van een standaard pakket van DHL binnen enkele dagen teruggestort op uw bankrekening.


Suggesties & Klachten

Suggesties

Heeft u goede ideeën of tips waarmee wij ons bedrijf nog verder kunnen verbeteren?
Mist u bepaalde producten in het assortiment?
Heeft u een technische fout ontdekt op de website?
Wij stellen het op prijs als u deze met ons wilt delen!

Klachten

In het geval van een geschil dient u eerst contact op te nemen met de klantenservice, door per post, e-mail of iedere andere vorm van schriftelijke communicatie uw klacht uiteen te zetten.
De klantenservice dient de klacht binnen 30 dagen na ontvangst af te handelen.
Indien in deze periode geen oplossing gevonden kan worden, moet u daarvan op de hoogte gebracht worden, met een indicatie van de vertragingsduur.
Indien het geschil niet naar genoegen opgelost wordt, heeft u de mogelijkheid het geschil voor te leggen aan de daartoe bevoegde Nederlandse rechter.
In onze ogen is een tevreden klant een blijvende klant, hier zullen wij altijd naar streven, klachten zijn er om opgelost te worden!


Algemene Voorwaarden

Klik hier om de Algemene Voorwaarden te downloaden zodat u deze kunt opslaan als pdf-bestand.